Činjenica da je prošlo 15 godina od projekta do realizacije govori koliko je arhitektura spora djelatnost i da treba na neki način preživjeti vrijeme.
Autori projeka: Zoran Boševski, Boris Fiolić, Željko Golubić
Pišu: Zoran Boševski i Željko Golubić, arhitekti
Osnovna škola Ksavera Šandora Gjalskoga je izgrađena 1961 godine prema projektu arhitekta Željka Žlofa (za biro APB – arhitekta Ive Geršića). Postojeća škola je izgrađena na umjetnom platou između Perivoja srpanjskih žrtava i Mlinarske ulice nakon opsežnih zemljanih radova s učionicama raspoređenima duž ulice po tipologiji češlja, koje kao da slijede ritam susjednih obiteljskih kuća.
Projekt je rezultat prvonagrađenog natječajnog rada iz 2007. godine kojim je bilo potrebno ostvariti rekonstrukciju postojeće škole te dogradnju s četiri nove učionice, knjižnicom i dvodijelnom sportskom dvoranom s pratećim sadržajima kako bi se u školi mogla organizirati jednosmjenska nastava.
Na iznimno zahtjevnoj lokaciji sa strmom padinom i malom parcelom dogradnja se priljubljuje uz postojeću školu i ukapa u teren. Slijedeći prostornu logiku postojeće škole zadani program se raspoređuje oko niza atrija, svjetlika i dvorišta s ciljem stvaranja suvremenog edukativnog prostora koji s postojećom školom čini jedinstvenu cjelinu.
Budući da je novogradnja velikim dijelom ukopana u teren, pročelja se izvode od profilit stakla s translucentnom izolacijom kako bi se preko atrija u što većoj mjeri ostvario kontakt s nebom s ciljem stvaranja što ugodnijeg prostora za boravak djece.
Činjenica da je prošlo 15 godina od projekta do realizacije govori koliko je arhitektura spora djelatnost i da treba na neki način preživjeti vrijeme.
Ono što možda čini ovaj projekat i danas relevantnim je to što se nastojalo stvoriti edukativni prostor koji stavlja u jednakoj mjeri naglasak na onaj formalni dio obrazovanja koji se odvija unutar učionice, kao i na sve one zajedničke prostore druženja i susreta, kako unutar tako i izvan zgrade; svi ti prostorni sklopovi u jednakoj mjeri učestvuju u procesu obrazovanja.