spot_img

Prvi tunel za brodove u Norveškoj

Norveška planira pionirski građevinski projekat koji će olakšati transport brodova. Plan uključuje izgradnju tunela kroz koji će prolaziti brodovi kako bi se izbjegao poluotok Stad. Poduhvat je u toku od 2017. godine, a odobrilo ga je norveško Ministarstvo saobraćaja i komunikacija krajem februara 2021. godine.

Vode na poluotoku Stad su opasne jer je to izloženo područje gdje je plovidba izazovna. Osim vodenih struja, podvodna topografija stvara dodatna pitanja, uključujući nepredvidive talase koji mogu potrajati duže vrijeme nakon što oluja prođe.

Norveška obalna administracija izjavila je da se već godinama predlažu planovi za alternative poput one koja je trenutno u toku. Čak su i Vikinzi vukli svoje brodove preko kopna kako bi izbjegli opasne uslove oko poluostrva. Tokom Drugog svjetskog rata, Nijemci su također planirali izgradnju sličnog projekta, međutim, prema Terju Andreassenu, šefu norveške obalne administracije, “rat nije trajao dovoljno dugo da se izgradi”.

Tunel će stvoriti alternativni, brži put za brodove oko poluostrva. Prostirat će se na 1700 metara, a visina i širina će biti 37, odnosno 36 metara.

Izgradnja će započeti s dvije strane tunela (vjerovatno korištenjem tehnike bušenja i miniranja). Vrh tunela bit će poduprt slojem mlaznog betona. Uspostavit će se i rute s kojih će se iskopani materijal transportovati izvan tunela.

Dva ulaza u tunel imat će zidove izrađene od iskopanih stijena. Unutrašnjost objekta imat će LED svjetla koja će funkcionisati i kao estetski i kao navigacijski alat. Dizajn ima za cilj prilagoditi tunel prirodnoj okolini i ne prekidati prirodno okruženje.

Očekuje se da će ukupni troškovi projekta dostići 325 američkih dolara, a zvaničnici napominju da je osigurano finansiranje. Planirano je da postupak gradnje započne početkom 2022. godine nakon izbora izvođača radova 2021. Pretpostavlja se da će faza izgradnje trajati 3-4 godine, pa će tunel biti završen do 2026. godine.

Norveška je zemlja pionir u tunelskom inženjerstvu i ima više od 1.100 objekata. Neravan teren i uslovi tla (koji su uglavnom dobri) pogodovali su razvoju takvih projekata.

Uprkos uzbuđenju zbog projekta, nisu svi za njega. Prema Knutu Samsetu, profesoru upravljanja projektima na Norveškom univerzitetu za nauku i tehnologiju, projekat neće biti financijski uspješan zbog svoje visoke cijene, činjenice da to neće uvijek biti brža ruta i da moderni brodovi neće biti dužni da ga koriste. “To je vrlo skupa stvar. Ako vremenske prilike dozvole, jednako brzo možemo ploviti oko rta kao i uploviti u fjord i kroz tunel. Uz to, današnji su brodovi dovoljno veliki i sigurni da se nose s uzburkanom vodom, pa je putovanje kroz tunel sporna tačka”, izjavio je prof. Samset.

POVEZANI ČLANCI

Comments

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

NOVE OBJAVE