spot_img

Redefinisanje urbanih prostora: Inovativna arhitektura Urbanog marketa cvijeća sa vrtovima

Kao odgovor na izazove klimatskih promjena, arhitektonski projekat Urbani market cvijeća sa vrtovima projektovan 2024. godine predstavlja odvažni korak ka održivom i estetski ugodnom gradskom krajoliku.

Foto 1: Autor projekta

Piše: EMINENT ATELIER, Emina Helić Čamdžić, BA Dipl. Ing. Arh. MA Arh.

Biografija: Mlada bh. arhitektica Emina Helić Čamdžić ističe se kao autor inovativnog BIM projekta pod nazivom „urbani market cvijeća sa vrtovima. Kao magistar arhitekture i urbanizma, diplomirala je na Univerzitetu u Sarajevu, uz daljnje obrazovanje na prestižnim svjetskim institucijama. Emina je pohađala program „The Upper Intermediate English Course“ u Londonu, kao i programe „The Energy and Climate Challenge“ na Harvard Univerzitetu te „The School of Earth, Energy and Environmental Sciences“ na Stanfordu univerzitetu. Posjeduje znanja iz oblasti BIM-a, energetske efikasnosti, klimatskih promjena, samoodrživog projektovanja, zelenih krovova, akustike i dr. Na samom početku karijere, Emina je radila na obnovi dvije značajne škole u Sarajevu: Centra za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju „Vladimir Nazor“ te Osnovne škole „Behaudin Selmanović“. Od 2018. godine, Emina je aktivna kao državni reporter-volonter za BiH u okviru platforme World Architecture Community, a njeni stručni članci dosegli su visoku čitanost, svrstani među top 16 najčitanijih u 2021. godini i top 10 u 2023. godini.

Foto 2: Urbani market cvijeća sa vrtovima
Foto 3: Tlocrt Urbani market cvijeća sa vrtovima

O PROJEKTU:

Vrsta projekta: Idejni arhitektonski projekat

Godina projektovanja: 2024

Projektant: Izvršni arhitekt: Emina Helić Čamdžić, BA Dipl. Ing. Arh. MA Arh.

Sve fotografije, tlocrti i nacrti od Emina Helić Čamdžić, BA Dipl. Ing. Arh. MA Arh.

Država projektovanja: BiH

Kategorija arhitekture: Savremena

Kategorija projekta: Objekat javne namjene

Foto 4: Urbani market cvijeća sa vrtovima

NAMJERE PROJEKTA

Kao odgovor na izazove klimatskih promjena, arhitektonski projekat Urbani market cvijeća sa vrtovima projektovan 2024. godine predstavlja odvažni korak ka održivom i estetski ugodnom gradskom krajoliku. Ovaj projekat polu-otvorenog tipa urbanog marketa, isprepleten neprimjetno sa vrtovima crnogoričnih i bjelogoričnih stabala i cvijeća, uvodi novi pristup u projektovanju i korištenju prostora unutar užurbanih gradova.

Foto 5: Urbani market cvijeća sa vrtovima

Ka transformaciji površina pretrpanih objektima u živopisne urbane zelene oaze, ovaj projekat predstavlja svjetionik inovacija u urbanističkom planiranju i arhitekturi. Fuzija komercijalnih djelatnosti sa bujnim zelenilom ima za cilj pružiti ujedno opuštajuće i rekreativno utočište za stanovnike gradova i održivo rješenje za borbu protiv utjecaja prevelike urbaniziranosti na izgrađeni i prirodni okoliš.

Foto 6: Presjek 1-1 Urbani market cvijeća sa vrtovima

Projekat obuhvata skladan spoj urbane funkcije i prirode, nastojeći stvoriti simbiotski pristup izgrađenog okruženja i prirode. Integracija stabala i lokalnog cvijeća u formi vrta ne daje samo osvježenje bojom gradskoj okolini, nego doprinosi očuvanju bioraznolikosti unutar užurbanog gradskog okruženja.

Foto 7: Presjek 2-2 Urbani market cvijeća sa vrtovima

U projektu je zamišljen koncept javnog vrta unoseći elemente mirnog, zatim prirodne ljepote, krošnje drveća koje mijenjaju boje tokom godine, cvijeća koje cvjeta različito po godišnjim dobima i uključivanjem marketa unutar vrta, nudeći posjetiocima osjetilna iskustva putem percepcije. Pomak ka stvaranju okruženja koje naglašava fizičko i psihološko blagostanje stanovnika gradova, utječući pozitivno na ljudski um i sva osjetila čovjeka, od vida dalje do mirisa i sluha. Urbani market cvijeća sa vrtovima primjenjuje pristup razmišljanja ka naprijed prema održivom urbanom razvoju, time što posjetioce i stanovnike poziva u očaravajuće zelene prostore, prikazujući potencijal za nove projekte i udisanje novog života u područjima grada.

Foto 8: Urbani market cvijeća sa vrtovima

Arhitektonski projekat Urbanog marketa cvijeća sa vrtovima naglašava novu eru u urbanističkom projektovanju, onu koja spaja komercijalnu funkcionalnost sa ekološkom sviješću. Stvaranje urbane oaze koja slavi ljepotu prirode usred gradske betonske džungle, služi kao zavjet za transformativnu snagu projektovanja u rješavanju izazova klimatskih promjena u gradovima. Nastaviti istraživati kreativna rješenja za gradove sutrašnjice, Urbani market cvijeća sa vrtovima je primjer arhitekture koja može redefinisati urbane prostore i stvoriti skladno okruženje koje koristi oboma i ljudima i planeti.

Foto 9: Fasada Sjever – Urbani market cvijeća sa vrtovima
Foto 10: Fasada Jug – Urbani market cvijeća sa vrtovima

TEHNIČKI PODACI:

Ukupna površina objekta: 280,00 m2

UPOTREBA: elementi održivosti, modularni sistem

KONSTRUKCIJA: prirodna opeka, nosiva armiranobetonska konstrukcija

MATERIJALI: prirodna opeka, prirodni kamen, drvo, staklo

OSVJETLJENJE: prirodno osvjetljenje i solarno osvjetljenje

BOJE: bijela, svijetlobež, siva, smeđa, žive boje drveća i cvijeća

STOLARIJA: 3-struko ostakljenje, drvena konstrukcija vrata

UREĐENJE VANJSKOG PROSTORA: žive boje drveća i cvijeća, različite visine i boje usklađene, urbani mobilijar od recikliranog i prirodnog materijala, kante za reciklažu.

 

POVEZANI ČLANCI

Comments

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

NOVE OBJAVE