spot_img

Rekonstrukcija pruge Rakovica – Resnik

rekonstrukcija-pruge-rakovica-resnik-1304-1

Prvog aprila počeli su radovi na rekonstrukciji južnog kraka Beogradskog željezničkog čvora, odnosno na 7.5 kilometara dugoj dionici Rasputnica G-Rakovica-Resnik. Ova trasa dio je magistralne pruge na Koridoru X, Beograd – Mladenovac – Niš i predstavlja jednu od prioritetnih dionica na ovom međunarodnom koridoru. Posljednji veliki radovi na ovom dijelu izvedeni su 1988. godine, kada je u saobraćaj puštena modernizovana dvokolosječna i elektifikovana pruga. Proteže se od Rasputnice G (kod depoa u Topčideru) do Resnika, obuhvatajući stanicu u Rakovici i stajališta u Kneževcu i Kijevu. Južni prilazi Beogradu predstavljaju najvažniji projekat rekonstrukcije, a njegova obnova značajno će doprinjeti skraćenju putovanja i efikasnosti transporta u okviru Beogradskog železničkog čvora.

Rekonstrukcija obuhvata radove na lijevom i desnom kolosjeku otvorene pruge, radove na prolaznim kolosjecima u stanici Rakovica (koloseci 4 i 5), kao i prvih pet kolojseka u stanici Resnik. Predviđena je zamjena svih postojećih skretnica u stanici Rakovica (19 skretnica), zamjena skretnica na prvih pet kolosjeka u stanici Resnik (20 postojećih skretnica i 5 novih), kao i zamjena skretnica u Rasputnici G i Rasputnici A (7 postojećih i 2 nove skretnice). Na donjem stroju biće zamjenjen postojeći trup pruge, uz primjenu geotekstila i geomreže, zamjenu materijala i novi sloj tampona debljine 30 cm. Projektom se uređuju 4 putna prelaza na ovoj dionici sa kolovoznom konstrukcijom od gumenih panela.

Najvažniji radovi na stanicama i stajalištima odnose se na prilagođavanje putničkih perona u stanici Rakovica na visinu od 55cm, čime će i ova stanica biti spremna da prima niskopodne vozove. Trenutna visina perona u stanici Rakovica viša je od norme, što je posebno stvaralo probleme nakon kupovine novih „Stadler“ elekrovozova. Predviđeno je „spuštanje” tri perona u Rakovici, izgradnja tri nova perona u Resniku, dva u Kijevu i jedan novi peron u Kneževcu. Jedino stanica u Rakovici ima peronske nadstrešnice, tako da će nakon rekonstrukcije i ostala putnička stajališta biti zaštićena. U Resniku je planirana i manja dogradnja stanične zgrade, kao i izgradnja grupe koloseka i objekta sa garažom za ekipu za hitne intervencije.

rekonstrukcija-pruge-rakovica-resnik-1304-2

Ukupno, tokom rekonstrukcije biće zamjenjeno oko 17 kilometara kolosjeka, položene 53 nove skretnice, uz 46.000 kubika novog tucanika i preko 7000 metara novih drenažnih cevi. Obnova dionice Rasputnica G-Rakovica-Resnik vredna je 23.7 miliona eura, projekat rekonstrukcije izradio je Saobraćajni institut CIP, a posao izvođača je dodjeljen kineskoj kompaniji CCECC (China civil engineering construction corporation). Rok za završetak svih radova je mart naredne godine.

Izvor: Gradjevinarstvo.rs

POVEZANI ČLANCI

Comments

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

NOVE OBJAVE