Naslovnica Home RS i FBiH žele zajedno u projekat obnove Unske pruge - Investicija...

RS i FBiH žele zajedno u projekat obnove Unske pruge – Investicija donosi napredak u turizmu i teretnom saobraćaju

Ako bi se ostvarila inicijativa Vlade Unsko-sanskog kantona, legendarnom Unskom prugom, koja je već dvije decenije van funkcije, ponovo bi krstarili vozovi. Prije rata ova pruga je spajala Bosnu i Hercegovinu sa Hrvatskom i Jadranom, i dalje sa srednjom i istočnom Evropom. Godišnji prevoz tada je dostizao nestvarnih četiri miliona tona tereta i blizu dva miliona putnika, što je danas fantazija za željeznički saobraćaj u BiH.

Unska pruga je u BiH dugačka oko 135 kilometara i veći dio je obnovljen i uglavnom u funkciji. Međutim, obnova je zaustavljena na dijelu od Martin Broda u Federaciji BiH do Knina u Hrvatskoj. Dio čuvene Unske pruge, koji se nalazi u Republici Srpskoj elektrificiran je i uređen, a to se odnosi na dinicu Novi Grad – Blatna, od nekih 20 kilometara.

Husein Rošić, premijer Unsko-sanskog kantona, izjavio je kako su Unska pruga i njena obnova prioritetno pitanje kad je riječ o komunikacijskoj povezanosti i ekonomskom razvoju Unsko-sanskog kantona u budućnosti, s obzirom na to da su sve češći zahtjevi investitora da se u funkciju stavi željeznički transport.

– Ovo pitanje je za nas važno sa tri aspekta. Prvi je povezivanje željeznicom sa ostatkom BiH, drugi je konekcija sa Hrvatskom i tamošnjim lukama i treći aspekt je vezan za razvoj turizma na ovim prostorima – istakao je Rošić.
Prema njegovim riječima, direktor Željeznica FBiH Enis Džafić upoznao ih je sa zajedničkim projektima ovog preduzeća i Željeznica RS u vezi sa elektrifikacijom pružne trase između Novog Grada i Bihaća, a za ovaj posao već je obezbjeđen dio potrebnih sredstava.

– Očekujemo da Vlada FBiH odobri ulaganja u revitalizaciju Unske pruge, kako bi realizacija konkretnih projekata započela već do kraja ove godine. Takođe, očekujemo da Savjet ministara BiH ovo pitanje kandiduje na predstojećoj zajedničkoj sednici sa Vladom Hrvatske i da se donesu konkretne mjere i zaključci – istakao je Rošić.

Dragan Savanović, direktor Željeznica RS kaže za Novosti da podržava ideju kolega iz USK i smatra da bi pokretanje Unske pruge bio pravi pogodak za Željeznice RS i FBiH. On dodaje da Unska pruga čak 11 puta ulazi i izlazi sa teritorije BiH na teritoriju Hrvatske.

– Zbog česte promjene država ovo pitanje se mora riješiti na nivou BiH-Hrvatska. ŽRS podržavaju ideju, pogotovo u dijelu da bude i turistička linija, jer bi to bila odlična zarada. Kod turističkih linija vi već imate uplaćene karte i tačan broj mjesta i vozite kad se voz napuni. Kod putničkog vozite bili puni ili prazni – ističe Savanović. Kad se govori o teretnom saobraćaju, Savanović kaže da bi otvaranje Unske pruge otvorilo RS i BiH prema Kninu i Splitu, kao i dalje prema cijelom Jadranu i Istočnoj Evropi.

Plavi voz

Namjera nadležnih iz Unsko-sanskog kantona je da od Željeznica FBiH dobiju na korišćenje Titov “Plavi voz”, koji se trenutno nalazi na rekonstrukciji u Rajlovcu, za potrebe unapređenja turističkih sadržaja u okviru Nacionalnog parka Una. Zamisao je da ovaj voz prevozi turiste željezničkom trasom, dolinom rijeke Une na relaciji Bihać – Martin Brod, ili čak cijelom dužinom Unske pruge u BiH.

Historijat

Gradnja Unske pruge započeta je 1936. godine i prekinuta zbog Drugog svjetskog rata. Dovršena je deset godina kasnije, 1946. U SFRJ je ova pruga puštena u saobraćaj 25. decembra 1948, iako nije bila potpuno dovršena.
Elektrificirana je i osposobljena za brzinu do 120 kilometara na čas 1987. godine, ali samo do Knina.

Izvor: eKapija

Novosti

Kako izračunati količinu čelika za ploču, temelj i stub?

0
Procjena količine čelične armature za betonsku ploču, temelj i stub, grede itd. presudna je za procjenu troškova gradnje.  Projektni crteži koriste se kao osnova...

Related News

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime