Definicija:
Sistem masovnog transporta odnosi se na javni transport, poput vozova, autobusa, trajekta i slično, koji mogu prenijeti veliki broj putnika od polaznog mjesta do destinacije bez rezervisanja i za manje vremena. Također se može smatrati javnim prevozom.
Brzi tranzit je bitan oblik masovnog tranzita, poput podzemnih i sistema površinskih laganih šina, dizajniran za međugradsko i gradsko putovanje. Sistem masovnog transporta može se bazirati na sistemu fiksne rute, kao što su podzemne, metroi ili ruta koje nisu fiksne kao autobusi. Vjerovatno je više ekonomičan, ekološki i oduzima manje vremena. Također je najkompetentiji način smanjenja sve veće gužve u gradovima koji se razvijaju. Masovni transport zahtjeva manje infrastrukture na autoputevima i putevima. Nedostatak ovog sistema je to što mora biti na fiksiranim rutama, čiji sistem kretanja moraju biti određene lokacije.
Mogu postojati dva tipa masovnog transporta: teška željeznica ili lagana željeznica. Teška željeznica je bolja opcija zato što :
Brze su
Neće se miješati s drugim saobraćajem, jer zahtjevaju zasebnu podzemnu infrastrukturu. Međutim, ovo bi koštalo mnogo. Najbolje bi funkcionisalo na mjestima gdje će veći broj ljudi koristiti ovaj prevoz, kao što su centri velikih i prenaseljenih gradova.
Utjecaj – prednosti masovnog transporta
Utjecaj na okolinu
Vjeruje se da je masovni transport više ekološki od ostalih prevoza. Privatna vozila ispuštaju duplo više ugljen monoksida i drugih otrovnih organskih mješavina, od javnih prevoznih vozila. Masovni transport smanjuje broj automobila na cestama, što smanjuje i zagađenje koje automobili prouzrokuju.
Društveni utjecaj masovnog transporta
Masovna transportacija
Svi članovi društva, nezavisno od finansijskog statusa, religija i ostalog, mogu putovati ovim prevozom što povećava društveni integritet države. Također ne trebate ni vozačku dozvolu. Ovo je odlično rješenje za sve koji ne mogu voziti.
Ekonomski utjecaj masovnog transporta
Razvijanje masovnog transporta može povećati korist i efikasnost javnog prevoznog sistema, kao i rezultate u povećanom biznisu za komercijalna razvijanja , i zbog toga doprinosi ekonomiji države. Tranzitni sistemi također imaju indirektni pozitivni efekat na druge poslove. Sistem masovnog transporta može pomoći u značajnim uštedama u radu, na materijalima, i energiji za razliku od privatnih prevoznih vozila. Ovaj sistem omogućava i prevoz mnogo veće količine tereta, za manje vremena zbog velikog kapaciteta, za razliku od privatnih vozila. Zbog većeg kapaciteta koji im dozvoljava da imaju visokoučinkovite motore, također se štedi i na gorivu.
Drugi pozitivni utjecaji:
Smanjuju zagušenje
Glavna ideja iza plana masovnog transporta je da se smanji broj vozila na cestama, pružajući veće prevozno sredstvo koje podnosi veći broj putnika, i tako smanjuje zagušenje.
Štedi vrijeme
Masovni tranzit smanjuje vrijeme putovanja u velikoj mjeri, jer se brzo kreće i staje samo na specifičnim mjestima.
Isplativost
Masovni tranzit je jefitniji u poređenju s drugim modelima javnog prevoza.
m-Kvadrat