spot_img

Smanjenje gubitka podataka između GIS-a i BIM-a

Kada premjestite podatke između faza, recimo, upotrebnog životnog ciklusa mosta, završavate s prebacivanjem tih podataka između softverskih sistema koji prepoznaju samo svoje skupove podataka. U trenutku kada prevedete te podatke, smanjit ćete njegovu širinu i vrijednost. Kada sudionici projekta trebaju podatke iz ranijih faza procesa, planeri, dizajneri i inženjeri često moraju ponovno manuelno da stvaraju te informacije, što rezultira nepotrebnim ponovnim radom. Dobra vijest je da se prekida ovaj gubitak u GIS industriji (geographic information science) jer se brzo kreće prema 3D modeliranju. Ova evolucija odražava transformaciju koju dizajn i građevinarstvo doživljavaju dok se kreće od 2D do 3D BIM (Building Information Modeling), a signalizira nastanak integracije GIS-a i BIM-a u jedno cjelovito okruženje.

Počinje BIM/GIS alijansa

Dok su GIS informacije neophodne za planiranje i upravljanje cestama, mostovima, zračnim lukama, željezničkim mrežama i drugim infrastrukturama u kontekstu okoline, informacije o BIM-u ključne su za projektovanje i izgradnju tih konstrukcija. Sastavite ih zajedno i imate sloj geoprostornog konteksta koji je uklopljen u BIM model. Na primjer, GIS može pružiti uvid u područja gdje su prisutne poplave i dati dizajnerima tačne informacije kako bi mogli pravilno utjecati na položaj, orijentaciju, pa čak i na građevinski materijal.

GIS informacije djeluju na gradskim, regionalnim i državnim mjerilima, dok se podaci o BIM-u primjenjuju na projektovanje i izgradnju određenog oblika ili konstrukcija. Sada u BIM-u možete oblikovati fizičku konstrukciju na nivou objekta – skiciranje vrata, prozora ili zida. Dodavanjem GIS informacija upravljate tom konstrukcijom u kontekstu većeg i pametnijeg krajolika. Kada ujedinite ova dva razmjera i podijelite podatke između njih, eliminišete gubitak podataka. Dodavanje boljeg geoprostornog konteksta u BIM proces znači da vlasnik projekta dobija bolji dizajn i štedi novac. S svim informacijama, sudionici projekta moći će upravljati podacima u bilo kojem okruženju u bilo kojem dijelu svijeta, te ih ponovno upotrijebiti i premjestiti te podatke u druge kontekste bez kontinuiranog pretvaranja podataka.

BIM + Podaci o lokaciji = bolji dizajn i dugoročnije uštede

Bez obzira da li su građevinski izvođači doveli proces izgradnje u tvornicu za prefabrikaciju ili pretvorili gradilište u otvorenu tvornicu, postoji novi fokus na poboljšanje rasporeda logistike i smanjenje vremena i građevinskog otpada. Dovođenje prostorne dimenzije u ovaj novi proces izgradnje povećat će učinkovitost svakog projekta koji se gradi. Esri i Autodesk rade na poboljšanju interoperabilnosti softvera za BIM i GIS, koji će stvoriti “digitalnog blizanca” fizičke konstrukcije kako bi se omogućio bolji dizajn u kontekstu stvarnog svijeta, čime se poboljšava izgradnja.

Nauka lokaliteta u procjeni rizika

Maksimiziranje dugoročne vrijednosti novih cesta, mostova i objekata znači isporuku boljih rješenja za rješavanje mnogih pitanja održivosti i otpornosti s kojima se gradovi danas suočavaju. To će zahtijevati optimizaciju dinamičke razmjene podataka između BIM-a, CAD-a i geoprostornih podataka koje pruža GIS. Postavljanje digitalnog dizajna na stvarnom mjestu, u stvarnoj geografiji, eliminiše najveći rizik kod projektovanja i izgradnje. Najveće odgode u velikim infrastrukturnim projektima dolaze u fazi planiranja i odobravanja, koje uključuju puno procjena društvenih, ekonomskih i ekoloških utjecaja. Inženjeri i planeri daju većinu procjena izvan procesa projektovanja pomoću geoprostornih podataka; Dakle, zašto ne dizajnirati istodobno GIS i BIM podatke?

Ova integracija GIS-a i BIM-a jednako je korisna i kad se konstrukcija izgradi.  Umjesto pojednostavljenja krajnjih podataka za upravljanje objektima, fleksibilni model povezan s GIS-om pruža sve potrebne operacije. Korisnici imaju mogućnost ponovo upotrebljavati te podatke tokom cijelog životnog ciklusa konstrukcije. Na primjer, upravljanje cestama u stvarnom svijetu znači upravljanje komunalnim uslugama, upravljanje ugradnjom ograda, održavanju traka i slično. Puno je nadogradnje i obnove. Kada su GIS, CAD i BIM povezani, poboljšavate rad i eliminišete pogreške. Ova tehnologijska konvergencija će također igrati važnu ulogu u prediktivnom održavanju.

Zatvaranje podatkovne petlje

Da bismo stvorili pametnije gradove, trebamo donijeti pametnije odluke o planiranju, zbog čega je povezivanje BIM-a i GIS-a toliko važno. Razmislite o tome šta bi ovi integrisani sistemi mogli učiniti za razvoj samoupravljajućih vozila, s obzirom da senzori automobila stalno prikupljaju podatke u realnom vremenu. Međutim, oslanjaju se na vrlo preciznu kartu mašine za navigaciju, lokalnu geometriju i stvaranje elektroničkog horizonta. Karta mašine za navigaciju, najbolje se opisuje kao 3D datoteka autoceste koja je obogaćena stvarnim geoprostornim informacijama. Samoupravljajuća vozila bi sutra mogla prikupiti ažurirane informacije o geometriji ceste, kao što su zatvaranje traka ili promjene zbog izgradnje, te tako identificirati područja s visokim rizikom. Povezivanje realno-senzorskih sistema, gepgrafskih podataka i podataka o modeliranju dovodi do boljeg rješenja infrastrukture-dizajna u bilo kojem mjerilu.

m-Kvadrat

POVEZANI ČLANCI

Comments

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

NOVE OBJAVE