Studije pokazuju da javna ulaganja u integrisane i sigurne biciklističke mreže promiču urbanu transformaciju, pružajući višu kvalitetu života i promicanje zdravlja stanovnika. Ulaganje u nemotorizovani prijevoz omogućava smanjenje CO2 otiska, poboljšava kvalitetu zraka, fizičko i mentalno zdravlje stanovnika, a i bicikla zauzimaju manje prostora od automobila.
Ali uz biciklističke staze, potrebno je osigurati prikladna mjesta za siguran parking bicikala. Parking za bicikle je konstrukcija koje omogućuje sigurnu podršku i zaključavanje bicikla. Oni se mogu integrirati u javni prostor grada, pored klupa, trotoara, rasvjetnih tijela i informativnih totema.
Najvažnije je da se parking nalazi u blizini zanimljivih mjesta za pješake i bicikliste, i trebaju biti izgrađeni od otpornih materijala, dobro pričvršćeni na pod, a njihova geometrija po mogućnosti bi trebala imati elemente koji omogućuju fiksiranje okvira i naplataka bicikla kako bi se spriječila krađa. Česta greška u raspoređivanju biciklističke infrastrukture nije razmatranje biciklističke staze sa položajem biciklista, uz postojanje pristupnih rampi.
Ali koja su glavna razmatranja koja se moraju uzeti u obzir prilikom implementacije parkinga za bicikle?
- Neka budu na vidljivom mjestu
Za uspjeh ove infrastrukture važno je da je ona dobro smještena i da ima dobru vidljivost. Parking bi trebao biti postavljen što bliže odredištu biciklista, po mogućnosti blizu ulaza u zgrade. Važno je ne ometati pješačke staze, ulaze i izlaze za hitne slučajeve.
- Minimalne dimenzije između parking mjesta
Važno je ostaviti najmanje 80 cm razmaka između svakog parking mjesta, radi što učinkovitije iskorištenosti prostora, uz mogućnost podnošenja 2 bicikla po konstrukciji
- Minimalne dimenzije za univerzalni dizajn
Potrebno je osigurati dovoljno prostora za prolazak bicikla zajedno sa korisnikom. Uzmite u obzir minimalnu udaljenost od 50 cm za bilo koji zid, drvo ili drugi element.
- Materijali za učvršćivanje
Razmislite o materijalima koji su robusni i otporni za svakodnevnu upotrebu i pogodni za nepovoljne vremenske uslove, poput jake sunčeve svjetlosti ili eventualne korozije. Općenito, konstrukcije bi trebale biti od aluminija ili pocinčanog čelika, ali postoje i parkinzi koji dodaju sloj gume kako bi se izbjegle ogrebotine na biciklima. Na podu je važno imati betonsku ploču, za idealno učvršćivanje konstrukcije. Pod mora biti ravan, bez izbočenja ili šupljina.
- Razmislite o njihovoj upotrebi kada bicikla nisu parkirana
Zanimljivo je razmišljati o njihovoj upotrebi i kad su prazni. Kad nije parkiran bicikl, razmislite o vitkijoj konstrukciji koja je ugodna za oko i diskretna. Neka bude usklađena sa ostatkom prostora u kojem se nalazi.
- Dopustite više tačaka zaključavanja
Važno je proučiti dimenzije konstrukcija uzimajući u obzir bicikle dostupne na tržištu, kako bi se omogućilo nekoliko tačaka oslonca i zaključavanja. Neki priručnici sugerišu da je zaključavanje bicikla na dva mjesta idealno.