spot_img

Stambeni objekat HOUSE 132 u Beogradu

Iz kombinacije želja investitora i projektantske vizije, rođena je ideja o stvaranju izolovanog ambijenta koji će korisniku obezbijediti apsolutni mir i privatnost koji, u krajnjoj eksploataciji projektovanog prostora, dovode do jedinstvenog iskustva življenja.

HOUSE 132 je individualni stambeni objekat namijenjen jednoporodičnom stanovanju, smješten u katastarskoj opštini Parcani, opština Sopot – Beograd, Republika Srbija.

NRA ATELIER

Spratnost novoprojektovanog objekta je P+1, a bruto građevinska površina 155.02 m2.

Objekat je smješten na parceli koja je potpuno prekrivena prirodnim rastinjem, dužine preko 150 m i širine 22 m. Na kraćoj strani, parcela se nalazi u prirodnom padu, sa ukupnom visinskom razlikom između 3 i 4 m.

KONCEPT

Iz kombinacije želja investitora i projektantske vizije, rođena je ideja o stvaranju izolovanog ambijenta koji će korisniku obezbijediti apsolutni mir i privatnost koji, u krajnjoj eksploataciji projektovanog prostora, dovode do jedinstvenog iskustva življenja.

Priroda, kao univerzalni kreator, je i ovog puta poslužila kao osnovni izvor inspiracije, ali i činilac koji se ne može i ne smije zanemariti, već strogo uzeti u obzir prilikom arhitektonskog oblikovanja objekta. U skladu sa tim, uklapanje u prirodni pejzaž je, osmišljavanjem ovog objekta, poprimilo novu dimenziju, jer je primjena tog principa dovedena do maksimuma.

Imajući u vidu činjenicu da u blizini nema drugih sadržaja stambenog ili komercijalnog karaktera, kao i da je postavljen cilj o minimalnoj intervenciji u pogledu uklanjanja postojeće visoke i niske vegetacije, objekat je smješten u najudaljenijem dijelu predmetne parcele u odnosu na glavni put. Komunikacija između objekta i puta je omogućena preko „utabane staze“ dovoljne širine za jednosmjerni saobraćaj, a koja vodi preko parcele.

Forma objekta sa materijalizacijom je osmišljena na način da odgovara opisanim principima i ciljevima, u stilu moderne arhitekture.

Analizom buduće eksploatacije, načina korišćenja, klimatskih i geografskih karakteristika podneblja, kao i arhitektonskog izražaja koji se želi postići, projektovan je nenametljiv objekat jednostavnih linija, koji može djelovati kao potpuno neprimjetan, a istovremeno i iznenaditi slučajnog prolaznika.

Objekat, sa svim potrebnim sadržajima, je postavljen na dvije etaže: prizemnoj – koja je sa zadnje strane potpuno ukopana u padinu parcele i spratu – koji je potpuno prekriven staklom, i kao takav se gubi u okolnom pejzažu.

MATERIJALIZACIJA

Materijalizacija je promatrana i na kraju birana na osnovu kriterijuma uklapanja objekta u zelenu oazu u kojoj će, u krajnjem, i postojati. U tom smislu, fasada je kompletno prekrivena paljenim drvetom uz upotrebu japanske tehnike Yakisugi, kao i staklenim površinama sa ciljem postizanja efekta najbolje moguće prozračnosti objekta.

Yakisugi je tehnika koja potiče iz 18. vijeka, a koja podrazumijeva paljenje, odnosno ugljenisanje drveta, kao i hlađenje, čišćenje i površinsku obradu prirodnim uljima.

U pogledu staklenih površina, predviđena je mogućnost njihovog potpunog zatvaranja sistemom kliznih drvenih škura. Ovaj sistem zatvaranja staklenih površina je primijenjen iz nekoliko razloga, među kojima dominira funkcionalnost samog sistema u pogledu faktora bezbijednosti – drvene škure mogu poslužiti kao fizička barijera ili zaštita stakla, odnosno u pogledu faktora zaštite od atmosferskih padavina, naročito od jakog nevremena. Tu je posebno važna i vizuelna funkcija, jer ovaj sistem omogućava apsolutnu izolaciju i blokadu sunčevih zraka.

Krov objekta je osmišljen kao sistem zelenog krova sa ciljem „zatvaranja kruga“, tj. apsolutnog vizuelnog spajanja sa prirodnim okruženjem.

FUNKCIONALNA ORGANIZACIJA

U prizemlju su smještena dva ulaza, pri čemu jedan predstavlja glavni ulaz u objekat, dok je drugi namijenjen tehničkom hodniku i ostavi. Nakon ulaska u objekat, predviđen je hodnik u kojem je smješten garderober za goste, nakon kojeg slijedi otvoreni prostor u kojem se nalaze kuhinja sa velikim kuhinjskim ostrvom, trpezarija i dnevni boravak. Prostor kuhinje, trpezarije i dnevnog boravka je prirodno osvijetljen s obzirom na to da je orjentisan prema jugu i otvoren primjenom stakla. Na centralnom zidu u dnevnom boravku je postavljen TV, dok su sa lijeve i desne strane predviđene komunikacije.

Lijevi prolaz vodi do dvije gostinjske sobe, kupatila i vešeraja koji je smješten ispod stepenica. Desni prolaz čine pomenute stepenice koje su, u enterijerskom smislu, dijelom osmišljene kao konzolne – lebdeće, dok u kontaktu sa centralnim zidom, isti „probijaju“ i nastavljaju do sprata.

Gostinjske spavaće sobe su na zapadnoj strani otvorene staklom, kako bi se korisnicima omogućila privatnost u odnosu na prostor dnevnog boravka i dio dvorišta ispred dnevnih prostora.

Sa ciljem omogućavanja jedinstvenog doživljaja, glavna spavaća soba sa kupatilom i garderoberom je smještena na spratu. Soba je sa sve četiri strane otvorena staklom, čime se postiže efekat boravka u unutrašnjem prostoru, ali istovremeno i osjećaj boravka na otvorenom, u krošnjama drveća, trave i niskog rastinja. Pored samog spavaćeg bloka, i dvostrani garderober i kupatilo su potpuno otvoreni prema spoljašnjem pejzažu.

U enterijerskom smislu, objekat je projektovan u minimalističkom modernom stilu. U pogledu primijenjenih materijala i obrada, preovlađuju drvo i natur beton, odnosno bijela obrada zidova sa ciljem postizanja veće osvijetljenosti prostora.

POVEZANI ČLANCI

Comments

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

NOVE OBJAVE