Već neko vrijeme, dijelovi i djelići od odbačenih guma se koriste za proizvodnju otpornijih tipova asfalta. Međutim, istraživači sa University of British Columbia otišli su u drugom smjeru i polimerskim vlaknima dobijenih iz starih autoguma riješili da ojačaju beton.
Dodavajući postojećem betonu (koji je mješavina cementa, pijeska i vode) rastegljiva vlakna, ona treba da premoste sićušne pukotine i drže ih da one ne postanu veće. U laboratorijskim testovima se došlo do toga da je beton sa dodatnim vlaknima više od 90 odsto otporniji na problematične pukotine u odnosu na klasičan beton.
Štaviše, vlakna čine samo 0,35 odsto ukupne smjese.
Ne samo što da bi ova tehnologija pomogla da gume ne završe na deponijama, već bi se i smanjio broj učestalih zamjena betonskih konstrukcija. S obzirom da je proizvodnja cementa glavni izvor ugljen dioksida, rjeđe korišćenje materijala dovodi i do smanjivanja emisije staklene bašte.
Istraživači na čelu sa profesorom građevinarstva Nemkumarom Banthiom su koristili armirani beton ojačan vlaknima da obnove površinu „McMillan“ zgrade u okviru UBC-a prošlog mjeseca. Koristeći senzore ugrađene u beton, oni sada prate faktore kao što su naprezanje i pucanje i do sada su rezultati obećavajući.
Rad na projektu je nedavno objavljen u časopisu „Materials and Structures“.
Izvor: Gradjevinarstvo.rs