Tiktoktura – da li je Tik Tok novi digitalni medij za arhitekturu i dizajn?

U svijetu koji je nekad bio toliko opsjednut arhitekturom koja je bila namijenjena Instagramu, uspon TikToka polako stvara promjenu u načinu na koji doživljavamo arhitekturu. Ovaj trend se širi velikom brzinom, te gotovo 950 miliona TiKTok videozapisa koristi hashtag #architecture, često kako bi predstavili objekte u raznim gradovima ili određeni arhitektonski stil s kojim je autor videozapisa upoznat. Znači li to da je era “instagramabilnih objekata” završila i je li TikTok novi način povezivanja između generacija i lokacija kako bi se istražile mogućnosti arhitekture?

Ako niste upoznati s aplikacijom TikTok, svijet je zauzeo ogromnom brzinom i transformirao je način na koji konzumiramo društvene i digitalne medije gotovo preko noći. Korisnici koji dolaze iz generacije Z (ljudi rođeni nakon 1996.) čine više od 60% korisnika aplikacije i glavni su pratitelji 15-sekundnih plesova, skečeva, lip syncova, ličnih priča i drugih informacija koje korisnici mogu dijeliti sa 850 miliona mjesečnih gledatelja. Baš kao što je Instagram stvorio influencersku karijeru za one koji su se proslavili putem Instagrama, i TiKTok je to doživio, s desecima tinejdžera koji su zahvaljujući svojim stavovima i pratiteljima generisali milione dolara prihoda i mnogobrojna sponzorstva.

Zbog TikTokove popularnosti, arhitektura na Instagramu možda više nije in. Instagram je posljednjih nekoliko godina postao sve zasićeniji digitalni univerzum u kojem je kvantitet nadvladao kvalitet. Isprva se činilo da će sposobnost dijeljenja projekata iz cijelog svijeta masovno koristiti i nadahnjivati druge, ali moguće je da je sposobnost prečestog i prelakog dijeljenja ideja značila da su se njihova snaga i svrha izgubili. Teško je osigurati da slike i videozapisi s Instagrama doprinose vrijednosti arhitektonske profesije i diskursu. TikTok, međutim, zahtijeva dodatnu razinu uređivanja, promišljenosti i kreativnosti što je pridonijelo njegovom ogromnom uspjehu.

Kada je riječ o svijetu arhitekture i dizajna, neki ga radije ne žele konzumirati kroz arhitektonske memeove, lična putovanja i slike akademskih projekata u toku, već kroz nečije dijeljenje njihove ekspertize. TikTok videozapisi o arhitekturi sadrže ljude koji raspravljaju o važnim građevinskim kodovima, upute za crtanje i rendering te kreativne video zapise koji pričaju priče nekih od najpoznatijih svjetskih građevina. Teži ka tome da bude informativniji i usmjeren prema određenoj publici, a manje ka vizuelnom predstavljanju i kvaliteti koja bi mogla biti zaslužna za Instagram slavu i lajkove.

Zbog ere u kojoj živimo, zaključani u svojim domovima zbog globalne pandemije, čini se da nemamo volje za dijeljenje sadržaja na Instagramu. Niko ne putuje, a malo se ljudi vraća u školu ili na posao. TikTok je ljudima dao način da nešto rade, bilo da je to učenje plesova ili stvaranje videa o vlastitim preferencama kada je riječ o arhitekturi i dizajnu. Ne znači da je instagramabilna arhitektura u potpunosti prošlost, ali sigurno je da je dobila konkurenciju kada je riječ o predstavljaju istih ideja ali na drugačiji način putem TikToka.

Sljedeći put kada budete tražili informacije o apstraktnoj arhitekturi ili želite naučiti kratku historiju neke građevine, preuzmite TikTok aplikaciju i prepustite se njegovoj dinamičnoj prirodi – gotovo milijarda videozapisa čeka da ih otkrijemo.

m-Kvadrat

print