Projektiranje i gradnja Pelješkog mosta veliki je izazov – raspon od 2400 metara je drugi raspon u Europi za ovješene mostove, uvjeti temeljenja izrazito su loši, a lokacija mosta podložna je djelovanju jakih vjetrova i nalazi se u zoni velike seizmičke aktivnosti. Početkom 2019. postavljen je prvi pilot u dno. Očekivani završetak radova je 2022. godine.
Rasponski sklop predstavlja kontinuirana čelična sandučasta konstrukcija koja je u središnjom dijelu ovješena preko kosih zatega na 6 centralno postavljenih armiranobetonskih pilona (multi-span cable-stayed bridge). Visina pilona iznosi 40.0 m, tako da omjer visine pilona prema rasponu iznosi
40.0 / 285.0 = 0.14 što most svrstava na granicu između ovješenih i ekstrados mostova (mostovi prednapeti po ekstradosu).
Kontinuirana sandučasta rasponska konstrukcija je duljine 2404 m, a rasponi iznose:
L = 84.0 + 108.0 + 108.0 + 189.5 + 5 x 285.0 + 189.5 + 108.0 + 108.0 + 84.0 = 2404.0 m
Nadzor na ovom objektu izvodi INSTITUT IGH, D.D., u nastavku donosimo izvještaj o trenutnim radovima na mostu Pelješac.
ARMIRANOBETONSKA KONSTRUKCIJA
- U završnoj fazi je izvedba armiranobetonskih pilona na stupnim mjestima S7, S9 i S10, dok su piloni na stupnim mjestima S5, S6 i S8 završeni
- Preostali su manji radovi na upornjacima i betonskom razdjelnom pojasu, čime su betonski radovi praktički gotovi
KOSE ZATEGE
- Na stupnom mjestu S5 započela je ugradnja i napinjanje kosih zatega.
ČELIČNA KONSTRUKCIJA
- Podignuto je 652 m čelične rasponske konstrukcije (od 2404 m ukupne duljine mosta), tj. 42 segmenta od ukupno 84 segmenta čelične rasponske konstrukcije koji su pristigli na gradilište.
- Krajem ove sedmice je planirano podizanje segmenta oznake R203. Taj segment je duljine 52 m, mase 590 t. Njegovim podizanjem bit će premošten prvi raspon između dva stupa iznad mora.