spot_img

Tri mosta, tri stoljeća. Zašto je Queensferry tako poseban?

Otvaranja „Queensferry Crossing-a“ predstavljaju daleko naljepše primjere inženjerstva u posljednja tri stoljeća. Smješteni su jedan uz drugi na ušću rijeke Forth. Svaki je most predstavljao skok u inženjerstvu i obarao nove rekorde.

Forth most koji premoštava željeznicu preko rijeke Forth je UNESCO svjetsko naslijeđe. Njegov kruti dizajn iz 19. stoljeća rođen je dijelom iz tragičnog urušavanja obližnjeg Tay mosta 11 godina ranije. Konstrukcija je izgrađena od stubova ili potpora – najduži jedno-rasponski most na svijetu premašio je samo most Québeca 40 godina kasnije nakon nekoliko neuspjelih pokušaja.

Forth Road most (20. Stoljeća) bio je najduži ovješeni most u Europi kada je otvoren 1964. godine. Mnogo lakši i sa vidno savremenijom konstrukcijom, sa cestom obješenom na čeličnim kablovima – prvi je put ovakav most bio izgrađen u tako oštroj klimi. Ovješeni mostovi naširoko se koriste diljem svijeta, a preferiraju se konzolni mostovi za duge raspone, ali su osjetljivi na oslabljenja u dva kritična kabela.

Queensferry Crossing (21. Stoljeća) predstavlja još jedan korak u inovacijama inženjerstva. Naglašena je predivna vitka struktura, ali najveći korak naprijed naspram mosta iz 20. stoljeća je u elastičnosti. Kablovska konstrukcija s cestom koju podržavaju mnogi manji kablovi donosi kostrukcijsku otpornost, a svi kablovi pojedinačno se mogu zamijeniti. Zaštita od vjetra koji se proteže duž kolnika pojačava elastičnost, te samim tim i otpornost mosta.

Ovi mostovi ne samo da pružaju dragocijenu prometnu infrastrukturu, već i uljepšavaju siluetu grada. Mostovi preko rijeke Forth već privlače turiste iz cijelog svijeta, a dodatak tako lijepe i simpatične konstrukcije pomaže unaprijeđenju Škotske u smislu turističkog odredišta.

 

m-Kvadrat

POVEZANI ČLANCI

Comments

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

NOVE OBJAVE