spot_img

U toku su pripremni radovi na podzemnom iskopu s ulazne strane tunela “Pečuj”

Radovi na dionici Koridora 5C u dužini od osam kilometara, vrijedni 107 miliona eura, u zeničkoj regiji, što je trenutno najveće gradilište na autoputu, teku planiranom dinamikom. Iako se bliži kraj građevinske sezone, punim tempom u izgradnji su dvije poddionice Drivuša – Klopče i Klopče – Pečuj, odnosno Donja Gračanica, koje prolaze vrlo zahtjevnim terenom sa kompleksnom morfologijom i geologijom, jer su skoro cijelom dionicom vidljiva klizišta.

pecuj

U toku su pripremni radovi na podzemnom iskopu s ulazne strane tunela “Pečuj”, koji će biti dug 870 metara. Đenan Salčin, direktor “Autocesta FBiH” kazao je za Avaz da je prije tri mjeseca počela gradnja poddionice Klopče – Pečuj koja se nadovezuje na poddionicu Drivuša – Klopče u zoni vijadukta Perin Han.

“U proteklom periodu najveći dio radova odnosio se na izradu i uređenje pristupnih saobraćajnica i izmještanje lokalnih puteva. Takođe, radovi se izvode i na pristupnim putevima za radne platoe vijadukta Babina Rijeka i Ričice. Na otvorenoj trasi završena je izrada pretpristupnih puteva, a zbog kompleksnosti terena u pogledu geoloških uslova trenutno se izvode dodatni geoistražni radovi”, kaže Salčin.

Da se svaki dan maksimalno iskorištava, pokazuje i podatak da je trenutno na ovom gradilištu angažovano 250 radnika. Radove izvodi konzorcij “Euro-asfalt” i “Strabag”.

“Na poddionici Drivuša – Klopče trenutno se izvode radovi na rasponskoj konstrukciji mosta Drivuša. Do sada je urađeno deset parova stubova i tri raspona lijevog mosta, a izvodi se betoniranje na četiri raspona. Betoniranje se izvodi na pomičnoj skeli (MSS)”, ističe direktor “Autocesta FBiH”.

Inače, MSS sistem gradnje omogućava lakšu gradnju rasponske konstrukcije mosta ili vijadukta. Lakoća se ogleda u tome što nosiva konstrukcija MSS-a prekoračuje raspon bez dodatnog oslanjanja, oslanjanje je samo na postojeće stubove mosta. Demontaža i montaža oplate je znatno olakšanje, jer je i optala sastavni dio te složene konstrukcije, te se na taj način ne gubi vrijeme na demontažu i ponovnu montažu skele mosta za dati raspon.

“Na ovom gradilištu angažovana je građevinska operativa od 100 radnika, 10 kamiona, te 25 drugih mašina neophodnih za rad”,ističe Salčin.

 

Dnevni avaz

 

POVEZANI ČLANCI

Comments

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

NOVE OBJAVE