spot_img

Venecija će zamijeniti staklene stepenice na Santiago Calatrava mostu

Postoji oko 400 mostova u Veneciji, od kojih je Ponte della Costituzione četvrti po redu izgrađeni most na Grand kanalu od 16. stoljeća.

Grad Venecija pokrenuo je projekat zamjenjivanja staklenog poda Santiago Calatrava-inog Ponte della Costituzione mosta, koji se prostire preko Grand kanala. Staklo će biti zamijenjeno kamenom zbog velikog broja padova prolaznika.

Ovaj 94 metara dug most napravljen od strane španskih arhitekti, otvoren je 2008. godine i napravljen je od čelika i stakla.

Venecijanska opštinska vlast je odlučila udijeliti €500.000 da bi se staklo zamijenilo trahitnim kamenom, u cilju ostvarivanja sigurnijeg prelaza za pješake.

Francesca Zaccariotto, vjećnica koja je odgovorna za javne projekte, izjavila je kako je ovaj potez pokrenut u svrhu ‘skoro svakodnevnih’ padova. „Ljudi padaju i onda tuže administraciju. Moramo nešto poduzeti“, rekla je Zaccariotto. Luigi Brugnaro, iz Calatrava studija, podržao je plan i ponudio pomoć kod dizajniranja.

„S obzirom da je predivni dizajn od kamenja već prisutan u predivnom gradu, sama ideja transformacije predstavlja umjetnički dodir zbog čega želimo predložiti ovu transformaciju“, rekli su. Calatrava je pristao na poziv asistiranja.

Plan zamjene stakla još je u procesu odobravanja

Grad je već prije pokušao spriječiti padove uz pomoć smole i neklizajućih stikera, dok se u toku mokrih i kišnih dana pojavljuju znakovi koji savjetuju da se most ne prelazi. Plan zamjene stakla kamenom je još uvijek pod strukturalnim istraživanjem i mora biti odobren od strane Arhitektonskih autoriteta Venecije.

U svom pismu gradonačelniku, Calatrava studio rekli su da postoje realistične šanse da će postojeća struktura podržati težinu kamena. Naveli su i da je originalni put od stakla imao neklizajuću površinu koja je podlijegala svim regulacijama.

Međutim, dodali su i da je korištenje mosta s neadekvatnim elementima i neki činovi vandalizma doveli do brojnih pucanja na prvobitnom staklu, što je nažalost dovelo do zamjene drugim neodgovarajućim staklenim panelima.

Most od stakla i čelika uveliko prelaze brojni turisti, najviše zbog toga što je blizu glavnoj venecijanskoj voznoj stanici. Postoji oko 400 mostova u Veneciji, od kojih je Ponte della Costituzione četvrti po redu izgrađeni most na Grand kanalu od 16. stoljeća.

Calatrava su odabrani za dizajniranje građevine 1999. godine, uz to da je projekat kasnio i bivao odgođen zbog troškova. Sam most centar je kontroverznosti otkako je otvoren.

Kritikovan je zbog nepristupačnosti invalidskim kolicima, iako su arhitekte predlagale neke sisteme u dizajnu, nakon čega je lift mobilnosti dodan mostu 2013. godine.

Lift koji košta €1.5 miliona nisu dizajnirali Calatrava, a uskoro je morao biti i zatvoren jer su se prelaznici žalili na sporost i visoke temperature u toku ljeta.

Calatrava je dizajnirao više od 40 mostova, uključujući Alamillo most u Sevilji, Bac de Roda most u Barceloni i Jerusale Chords most, ali Ponte della Costituzione nije prvi koji je imao problem s klizavosti.

Neklizajući tepih postavljen je i na Zubizuri arhitektonski most u Bilbau, zbog zabrinutosti o njegovim skliskim staklenim pločama.

„Ponte della Costituzione veoma je hvaljen od strane grada Venecije i njegovih prolaznika od svog otvaranja 2008. godine, tako postajući jedan od najljepših mostova na svijetu,“ izjavili su iz Calatrava studija.

„U trenutnoj situaciji, naš studio podržava opštinsku odluku da se stakleni paneli zamijene trahitnim kamenom, konzistentnim s dizajnom mosta i okolinom, kako bi održao svoju ljepotu i funkcionalnost.“

POVEZANI ČLANCI

Comments

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

NOVE OBJAVE