U sobutu je Venecija podigla više od 70 jarko žutih barijera, s obzirom na najavu meteorologa o dolasku olujnog nevremena.
Iako, znatno manje visine nego u Novembru 2019-e godine kada su bili razorni, valovi od 130 cm, nisu uspjeli ući u gradske zidine Venecije. Više milijardi eura vrijedan projekt obrane protiv poplave, poznat kao MOSE (Modulo Sperimentale Elektromeccanico – eksperimentalni elektromehanički modul), osmišljen je još 1984., i trebao je proraditi 2011., ali je bio popraćen korupcijom, premašivanjem troškova i kašnjenjima. Konačno je isproban u julu i inženjeri su ocijenili da je spreman za upotrebu pri najavi lošeg vremena.
Venecijanske poplave, koje Talijani zovu “acqua alta” (visoki vodostaj) uzrokuje niz faktora koji se dodatno pogoršavaju zbog klimatskih promjena, poput rasta razine mora, neuobičajeno visokih plima i povlačenja tla, zbog čega grad tone.
Objavljeno je da se istražuje čak stotinjak osoba vezanih uz projekt MOSE i da ih se tereti za korupciju, a privedeno ih je 35 osoba, od čega je desetak zadržano u pritvoru
MOSE bi trebao zaštititi Veneciju od plima visokih do tri metra, što je znatno iznad sadašnjih rekorda “acquae alte”, no neki stručnjaci strahuju da bi se stanje moglo pogoršati zbog rasta razine mora izazvanog klimatskim promjenama.
Predviđeno je 79 takvih brana zaklopnica, od čega na ulazu Lido 41 (zajedno s umjetnim otočićem) na ulazu Malamocco 18 i na ulazu Chioggia 18
Kad su neaktivna, vrata su puna vode i potpuno su nevidljiva u kućištima smještenim u pozadini.
U slučaju plime i oseke, zapornice bi se istodobno podizale, komprimiranim zrakom koji bi se unosio u branu. Kako voda izlazi iz zapornica, okrećući se oko osi zglobova, brane se podižu kako bi blokirale protok nadolazeće plime u laguni.
Kako zaista funkcioniše sistem pogledajte i na videu u prilogu.