spot_img

Zanimljivosti koje poznaju samo inženjeri građevine

Građevinski inženjeri imaju vrlo specifičan skup vještina koje su stekli tokom vrlo dugo vremena. Pišemo o 15 stvari koje samo oni znaju.

Građevinski inženjeri imaju vrlo specifičan skup vještina. Vještine koje su sticali dugo vremena u inženjerskoj školi. Vještine koje ih čine noćnom morom urbanistima i arhitektima.

 

  1. Koliko različitih vrsta cementa postoji

Portland cement, cement od visokog aluminija, bijeli cement, cement otporan na sulfate. Popis se nastavlja. Građevinski inženjeri, imaju prilično dobru predodžbu o tome šta ide u različite cemente, kako oni funkcionišu i šta bismo mogli dodati kako bi ih učinili boljim.

 

  1. Tehnička imena krivina na cestama

Građevinski inženjeri znaju da postoje četiri vrste krivina na cestama: jednostavna, složena, reverzna i divergentna. Znaju kako koristiti prave proračune za proračun ceste sa svakom od pomenutih krivina. I ne samo to, nego znju kako izračunati nagib koji put mora imati u krivini kako bi spriječilo klizanje automobila s ceste.

 

  1. Beton nikada nije suh

Svaki građevinski inženjer, vjerojatno previše voli beton. U jednom trenutnku je siva i kašasta masa, a onda se ubrzo bdue čvrst kao stijena. Inženjeri  znaju prepoznati koliko je beton suh u određenim tačkama u svom ciklusu sušenja. Također razumiju da se beton tehnički uvijek suši i jača tokom cijelog svog životnog vijeka.

 

  1. Veličine čestica za različite vrste tla

Poznate su male razlike u veličini između mulja (.05 do .002 mm), pijeska (2mm do .05mm) i gline (<002 mm). Neki inženjeri čak i ne moraju izračunati veličinu čestica, mogu odokativnom metodom odrediti vrstu tla. Zajedno s tim segmentima znanja mogu odrediti koje kombinacije tla čine bolje temelje i što je potrebno učiniti da zemlja bude pogodnija za gradnju.

 

  1. Zašto postoje dilatacije na cesti na mostovima i na željezničkim prugama

Građevinski inženjeri znaju da u cestovnom i željezničkomsaobraćaju moraju postojati dilatacijski spojevi kako bi se omogućilo širenje metala i skupljanje pri visokim temperaturama. Ako oni nisu ugrađeni u infrastrukturu, onda ceste i željeznice mogu propasti ili se deformisati.

 

  1. Postoji velika razlika između betona, cementa i morta

Koliko puta ste samo čuli da neko poredi cement i beton… Znamo da je beton cement s finim i krupnim agregatom i da mort ima veću količinu cementa s dodanim finim agregatom poput pijeska. Sam cement je jednostavni vezivni materijal. Građevinski inženjeri također znaju da se kamioni koji nose beton ne nazivaju mješalicama za cement, što je pogrešno, nazivaju se tranzitne mješalice.

 

  1. Koliko otpadne vode prolazi kroz cijevi u kanalizaciji

Jedan  od  manje glamuroznih dijelova građevinarstva je poznavanje postupka rješavanja otpadnih voda. Znamo da kanalizacija mora teći  brzinompreko 3 metra u sekundi u horizontalnim cijevima. Također znamo da, ako kanalizacija teče prebrzo, tada se mogu proizvesti opasni plinovi. Cijela kompleksna nauka stoji iza rukovanja otpadom.

 

  1. Razlike između tahimetra i teodolita

Građevinski inženjeri imaju specifično znanje oko opreme za mjerenje. Znamo da tahimetri koristie GPS, lasere i izjednačava senzore za mjerenje preciznih visina i udaljenosti kako bi razvila nivelacijske tačke. Teodoliti jednostavno mogu otkriti promjenu visine između dvije tačke, bez mjerenja udaljenosti.

 

  1. Poznavanje svake vrste konstrukcije i šta ih čini drugačijima

Postoje stotine različitih vrsta rešetki, od kojih svaka ima svoje specifične konstrukcijske mogućnosti. Građevinski inženjeri znaju kada treba koristiti određenu rešetku i kako izračunati njihovu čvrstoću.

 

  1. Veći dio izračunastatičkih opterećenja su samo procjene

Svaki građevinski inženjer pamti svoju prvu konstrukciju. Također pamti da je izračunavanje vrijednosti statičkog opterećenja toliko komplicirano da možete dobiti različite odgovore s različitim metodama. Vjerojatno ste svjesni i toga da nijedan izračun opterećenja nije 100 posto ispravan, pa se uvijek koriste dodatni faktor sigurnosti kako bi se osigurala nosivost konstrukcije.

 

  1. Zašto Krivi toranj u Pisi još nije pao

Građevinski inženjeri vjerojatno shvataju da je Krivi toranj u Pisi sačuvan od kolapsa zahvaljujući genetičkom inženjerstvu. Inženjeri su sačuvali toranj od urušavanja postavljanjem utega na sjevernom kraju temelja kako bi ispravili konstrukciju. Sada se vjeruje da će konstrukcija doživjeti vijek od čak stotinu godina.

 

  1. Kuda idu cijevi i odakle dolazi naša voda

Građevinski inženjeri su obučeni za projektovanje infrastrukture koja nikada ne bude vidljiva, tako da imaju snažan osjećaj gdje su sve naše usluge usmjerene.

 

  1. Nije svaka armatura napravljena isto

Rebro nije samo čelična šipka koja se stavlja u beton. Građevinski inženjeri razumiju šta su različiti vanjski uzorci na armaturi i kako i za šta se svaka vrsta koristi. Postoji evropska armatura, armatura od ugljičnog čelika, armatura s epoksidnim premazom, i slično.

 

  1. Konus depresije (depresijski lijevak bunara)

Depresijski lijevak bunara je depresija u vodenoj podlozi vodonosnog sloja kada se voda izvlači iz nje kroz bunar. To je također odličan način da objasnite svojim prijateljima kako se osjećate kada radite projekte vezane za hidromehaniku.

 

1.Kako testirati tlo

Građevinski inženjeri shvataju da je tlo složena stvar i da su sve vrste čudnih testova potrebne da bi se to shvatilo. Ispitivanja poput standardnog testa penetracije, određivanja Atterberg-ovih  granica, ili oedometar test.

Ako u uredu građevinskog inženjera vidite neobičan mali uređaj, vjerovatno je potrebno testirati određeno tlo na gradilištu.

 

m-Kvadrat

 

 

POVEZANI ČLANCI

Comments

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime

NOVE OBJAVE