
Dionica Poprikuše – Nemila duga je 5,5 kilometara, i trenutno je u fazi intenzivne izgradnje. Riječ je o tehnički izuzetno zahtjevnom terenu, s tunelima, vijaduktima i kompleksnom geologijom. Ugovorena vrijednost iznosi 251 milion eura, a završetak radova planiran je za treći kvartal 2025. godine. Finansiranje se oslanja na zajednički zajam EBRD-a i EIB-a u iznosu od 141 milion eura, uz dodatnih 41 milion eura bespovratnih sredstava. Zbog naglog rasta građevinskih troškova, podnesena je inicijativa za dodatno zaduženje kod EBRD-a u iznosu od 95 miliona eura. Sve imovinsko-pravne pripreme su završene, a građevinska i okolišna dozvola su pravosnažne.
Tunel Golubinja je veliki i važan projekt. Sa 3,6 kilometara, trenutno je najduži cestovni tunel koji se gradi u BiH, a nakon što se okonča izgradnja tunela Prenj, bit će na drugom mjestu. Prema riječima šefa projekta na ovoj dionici Jasmine Mihajlović, svi radovi se odvijaju planiranom dinamikom. Ova dionica spaja planine, nadilazi izazove – i nastavlja graditi povjerenje u sposobnost Bosne i Hercegovine da realizira infrastrukturne projekte najvišeg ranga.
TEHNIČKI OPIS
Početak ove dionice nalazi se u neposrednoj blizini naselja Poprikuše, južno od grada Žepča. Trasa započinje mostom preko rijeke Bosne, nakon čega slijedi petlja Poprikuše. Nastavlja se vijaduktom preko magistralne ceste M17, te ulazi u tunel Golubinja, dužine oko 3,5 kilometra. Po izlasku iz tunela, trasa ponovo prelazi magistralnu cestu M17 i rijeku Bosnu mostom dužine oko 220 metara, te željezničku prugu vijaduktom dužine približno 110 metara.
Nakon ovog vijadukta, dionica se završava i uklapa u trasu naredne sekcije. Ukupna dužina ove dionice iznosi približno 5,5 kilometara. Izvođač radova na ovoj dionici je kompanija Cengiz İnşaat Sanayi ve Ticaret A.S., a nadzor nad radovima provodi IRD Engineering S.r.l. Tehničku pomoć za PIU pruža konzorcij u sastavu Hill International N.V. i OMEK Consulting Engineers S.A.