Inženjeri razvijaju ekonomski prihvatljiv i pametan zaustavni znak u cilju poboljšanja sigurnosti vozača

Više od polovine smrtnih slučajeva na cestama događa se u ruralnim područjima. 

Noć je i cesta je mračna kada se motorist kreće prema raskrsnici. Malo iznad, znak stop se utapa u noć i za nekoliko sekundi dolazi do smrtonosnog sudara. Spriječiti ovakve situacije bio je cilj naučnika koji sada grade i testiraju jeftin, vlastiti termalni sistem koji će upozoriti na vozila, poboljšati vidljivost znakova za zaustavljanje i na taj način spriječiti smrt.

Znakove za zaustavljanje na ruralnim cestama teško je uočiti, a to dovodi do opasnih nesreća.

Seoski putevi čine 70 posto nacionalnog saobraćaja i na njima se dogodi 54 posto svih smrtnih slučajeva. Bez pristupa napajanju, veća je vjerojatnost da im nedostaju signali i prometne signalizacije.

Kako bi se poboljšala sigurnost vozača, profesori na UTSA koledžu za inženjerstvo stvorili su ekonomski prihvatljiv sistem otkrivanja i upozorenja s vlastitim napajanjem kako bi upozorili vozače na ruralnim cestama o mogućim opasnostima. Znak za zaustavljanje sljedeće generacije koristi pasivni infracrveni senzor s više piksela koji detektira vozilo dok se približava raskrsnici. Jednom kada je vozilo u rasponu osjetljivosti, svjetlosni signal aktivira sistem na znaku za zaustavljanje i daje signal da se automobil ili motor zaustavi.

Senzor promatra toplinske signale i obrađuje ih kako bi otkrio prolazna vozila. Razlikuje smjer kretanja vozila, procjenjuje brzinu njegovog toplinskog potpisa i određuje klasifikaciju vozila.

Sve u svemu, pametni sistem ima stopu otkrivanja 90 posto vozila i tačnost klasifikacije vozila od 72 posto. U poređenju s trenutnim tehnologijama za prepoznavanje saobraćaja u urbanim područjima kao što su induktori magnetske petlje, procesori za video slike i mikrovalni radari, novi sistem troši manje energije i nudi bolju tačnost. Nova tehnologija je također mnogo jeftinija za proizvodnju.

Sistem terenskih cesta može se instalirati na gradskim ili ruralnim cestama potpuno neovisno o električnoj mreži, jer se napajaju malim solarnim panelima i funkcioniraju u svim vremenskim uslovima.

Sistem otkrivanja i upozorenja ruralnih raskrsnica male snage, razvijen je uz podršku programa Connect, kolaborativnog istraživačkog programa koji financira UTSA. Projektni tim je podnio otkriće izuma za sistem i očekuje prilagođavanje tehnologije upozorenja na pješaka, sigurnosti granica i komunikaciji između vozila i infrastrukture.

 

m-Kvadrat

print