Najveći uspjeh kompanije Xella BH je postavljanje visokih standarda u smislu kvalitete i ekologije

U ovom periodu proizveli smo i plasirali na tržište jedinstvene proizvode koji zadovoljavaju različite građevinske zahtjeve. Npr. danas smo sve više izloženi buci, tako da smo proizveli naš Ytong Acoustic koji odgovara na ove zahtjeve.

Prije tačno deset godina u Tuzli je počela sa radom jedna od najsavremenijih fabrika za proizvodnju građevinskog materijala, Xella BH. Porijeklom iz Njemačke, sa najpoznatijim robnim markama Ytong, Silka i Multipor, Xella Group je danas jedan od najvećih svjetskih proizvođača porobetona i silikatnih proizvoda za gradnju. Od 2008. godine, kompanija je postala većinski vlasnik preduzeća Siporex d.d. iz Tuzle, gdje već naredne godine započinje sa proizvodnjom savremenih porobetonskih Ytong blokova koje danas izvozi i van granica.

Na poziciji izvršnog direktora Xella BH nalazi se Vjekoslav Visković, četrdesetčetverogodišnji diplomirani inženjer građevinarstva koji iza sebe ima bogato iskustvo u oblasti arhitekture i građevine. Svoju poslovnu karijeru počeoje u arhitektonskom uredu, a kasnije radom na gradilištima kao gradilišni inženjer. U međunarodnim korporacijama Holcim Hrvatska i Rockwol Adriatic radio je na pozicijidirektora prodaje i logistike agregata.

Od 2017. godineVisković obavlja funkciju izvršnog direktora firme Xella BH sa sjedištem u Tuzlii Ytong porobeton d.o.o., sa sjedištem u Zagrebu gdje je protekle godine, zajedno sa svojim timom stručnjaka ostvario najbolje poslovne rezultate u posljednjih 10 godina. Za časopis m-Kvadrat Visković govori o kompanijie

Vjekoslav Visković, izvršni direktor kompanije Xella BH

Poznato je da Xella prati moderne svjetske standarde u proizvodnji i kvaliteti građevinskog materijala, ali i da osluškuje potrebe lokalnog tržišta. Šta je ono što kupci u BiH najviše traže i očekuju od građevinskog materijala?

Novi val tehnoloških inovacija i naročito digitalizacija, imaju ogroman društveni i ekonomski utjecaj na životni stil ljudi kako u svijetu, tako i kod nas. Xella je prepoznala ovaj trend, te je iz tog razloga počela inicijativu blue.sprint, kojom želi industriju građevinskih materijala uvesti u digitalno doba. Ova inicijativa podstiče korištenje novih tehnologija, BIM-a i virtualne stvarnosti u građevinskoj industriji. Pozivamo sve projektante i investitore koji su zainteresovani za ovaj vid saradnje da nam se jave.

Digitalizacija je dovela do toga da su kupci danas bolje informisani nego ikad prije i ne gledaju isključivo cijenu proizvoda nego i njegovu dodatnu vrijednost tokom godina korištenja. Naši kupci od nas očekuju vrhunski proizvod i vrhunsku uslugu, te je naš glavni cilj prepoznati njihove potrebe i odgovoriti na njih. Danas kupci žele biti u kontaktu s proizvođačem i dobiti što više informacija o proizvodu. Iz tog razloga, mi smo naše poslovanje postavili na način da nudimo puno više od samog proizvoda. Investitorima, projektantima i izvođačima nudimo tehničko savjetovanje i izradu elaborata s ciljem da pronađu i primjene najbolja rešenja. Cilj nam je da klijentima pružimo potpunu podršku u svim fazama gradnje. Posebno bih istaknuo usluge Ytong instruktora gradnje koji tokom gradnje utiče na kvalitetu, ali i krajnju cijenu objekta. Pravilnom ugradnjom naših proizvoda postižu se znatne uštede.

Veliki procenat od ukupne svjetske energije troše zgrade, tj. prostori u kojima radimo i živimo. Poslujući u skladu sa energetski efikasnom gradnjom, kompanija Xella uveliko doprinosi uštedi energije. Možete li objasniti na koji način?

Da, gotovo 40% potrošnje energije otpada na zgrade. Xella proizvodi su održivi, kako u proizvodnji, tako i u upotrebi. Također, naši proizvodi prolaze kroz  proces kontinuiranog razvoja i unaprijeđenja i na taj način doprinose izgradnji energetski efikasnih i visokokvalitetnih objekata, a time i zaštiti okoline i očuvanju prirodnih resursa. Ovdje posebno treba istaknuti naš jedinstveni proizvod Ytong Smart koji svojim vrhunskim karakteristikama omogućava građenje objekta bez korištenja dodatne toplinske izolacije. Dakle, ne samo da nije potrebno postaviti dodatnu izolaciju, nego je nije potrebno ni proizvesti. Možemo ga svrstati u kategoriju premium brendova zato to što je lagan, brzo ugradiv, ima nizak koeficijent toplinske provodljivosti, ”zimi grije, a ljeti hladi”, omogućava da zidovi dišu čime stvara zdravu i prijatnu mikro klimu životnog ili radnog prostora.

Poznato je da građevinska industrija u svojim proizvodnim procesima koristi velike količine sirovih materijala. Na koji način tretirate prozvodni otpad i kako prevenirate zagađenje okoline?

Zaštitu životne sredine posmatramo isključivo kroz koncept sveobuhvatne održivosti. Upravo zato mi i nabavljamo naše sirovine od kompanija koje imaju visok nivo korporativne i socijalne odgovornosti i koje to rade upravo na taj način. Da bismo zatvorili cijeli krug, uveli smo sistem recikliranja proizvoda, te smo u mogućnosti da naše proizvode recikliramo ili koristimo ponovo u proizvodnji. U drugim zemljama se od otpada iz proizvodnje Ytong blokova proizvode sredstva za životinjsku higijenu (cat litter). O efikasnosti te naše strategije koja se primjenjuje već dugo svjedoči i podatak da smo mi praktično već dostigli cilj koji je postavljen za 2020. godinu, a to je da se 70% građevinskog materijala reciklira. I posljednji, ali ne i manje značajan element  je smanjivanje emisije ugljen dioksida. Visoka energetska efikasnost koju osiguravaju naši blokovi direktno smanjuje potrošnju energije za grijanje i hlađenje objekata. To je jedan od najbitnijih elemenata za smanjenje emisije štetnih plinova. S druge strane, mi smo se pobrinuli da i u samom proizvodnom procesu svedemo emisiju štetnih plinova na minimum. To potvrđuje i činjenica da je prilikom rekonstrukcije starog proizvodnog pogona u potpunosti ukinuta upotreba mazuta i uglja za proizvodnju vodene pare, čime je eliminisana emisija dimnih plinova u atmosferu. Korak dalje u očuvanju sredine napravljen je i uvođenjem mogućnosti transfera vodene pare koja je već korištena u autoklavu – iz jednog autoklava u drugi ili korištenjem iste za potrebe grijanja dijelova proizvodnog pogona. Pored toga kondenzat nastao u toku samog procesa proizvodnje ponovo se upotrebljava u procesu proizvodnje, čime se dodatno smanjuje i utrošak industrijske (sirove) vode. Dodatno treba istaknuti da su naši proizvodi lako obradivi, tako da tokom gradnje ostaje vrlo malo otpada, što osim ekološkog ima i povoljan financijski uticaj.

Xella ove godine proslavlja deset godina uspješnog poslovanja na području Bosne i Hercegovine. Šta smatrate najvećim uspjehom koji je komapnija ostvarila u ovom periodu?

Najveći uspjeh je svakako postavljanje visokih standarda u smislu kvalitete i ekologije.

U ovom periodu proizveli smo i plasirali na tržište jedinstvene proizvode koji zadovoljavaju različite građevinske zahtjeve. Npr. danas smo sve više izloženi buci, tako da smo proizveli naš Ytong Acoustic koji odgovara na ove zahtjeve. Ranije sam spominjao Ytong Smart koji svojim karakteristikama odgovara potrebama za energetskim uštedama, ali isto tako zbog svoje male mase predstavlja najbolje rješenje kod rekonstrukcije i nadogradnje objekata. Ovo su jedinstveni proizvodi na našem tržištu.

Vaše najpoznatije robne marke su Ytong, Silka i Multipor. Za koje svrhe i kojoj vrsti kupaca su prvenstveno namijenjeni ovi proizvodi?

Ytong je naš najjači i neprepoznatljiviji brend. Radi se o pločama i blokovima za zidanje niskoenergetskih objekata.Multipor su negorive, mineralne termoizolacijske ploče namijenjene izolaciji svih vrsta objekata. Multipor je poseban po tome što predstavlja i jedinstveno rješenje izolacije objekata s unutrašnje strane bez rizika od pojave algi i gljivica. Silka je naš blok s prvenstvenom namjenom zidanja objekata sa izrazito visokim zahtjevima u pogledu zvučne izolacije.

Koji je najvažniji savjet koji biste dali građanima prilikom odabira i kupovine stambenog prostora? O čemu trebaju voditi računa kada su u pitanju već izgrađeni objekti?

Odabir stambenog prostora predstavlja jednu od važnijih životnih odluka. Biramo mjesto gdje ćemo provesti veći dio života. Trebamo se informirati o energetskom razredu objekta, o materijalima koji su korišteni tokom gradnje da bi izbjegli eventualno veće troškove za grijanje i hlađenje ili da bi izbjegli neugodnosti sa građevinskim štetama poput pojave algi i gljivica. Svakako je poželjno angažovati stručnjaka ili kontaktirati proizvođače. Mi smo uvijek dostupni i rado ćemo pomoći.

m-Kvadrat

print