Svjetska arhitektura: Bjarke Ingels

Danski arhitekta Bjarke Ingels (rođen 2.10.1974.g.) često nazivan najinspirativnijim arhitektom našeg vremena. Njegov rad predstavlja rijetki optimizam koji je u isto vrijeme razigran, praktičan i dostupan široj masi. Ingels je rođen u Kopenhagenu 1974. godine, a počeo je studirati arhitekturu na Kraljevskoj Akademij. 1993. godine. Zainteresovan za crtanje, u školu je prvenstveno išao s nadom da će poboljšati svoje mogućnosti crtanja. Međutim, dok se školovao otkrio je strast prema arhitekturi i nastavio studirati na Technica Superior de Arquitectura u Barceloni. Nakon što je radio tri godine za OMA arhitektonski biro u Roterdamu i nakon što je su-osnovao PLOT arhitektonski studio s Julien de Smedt-om 2001. godine, Ingels je nastavio tražiti svoju strast u trenutnoj praksi, Bjarge Ingels Group, koju je pokrenuo 2005. godine. Uz kancelarije u Kopenhagenu i Nju Jorku, BIG je znatno porastao i veoma brzo postao internacionalno priznat.

Dosta njegove filozofije o arhitekturi otkriveno je 2009. godine u njegovom manifestu pod nazivom „Yes is More“ (Da je Više), u kojem je predstavljeno 30 projekata njegove prakse u formatu sličnom stripu. U konceptu koji on naziva „Hedonističkom Održivošću“, mnogi njegovi projekti postavljaju pitanja o tome kako održivost može biti razigrana i odgovorno integrisana u građevine, da bi se zapravo povećali standardi življenja. U citatu koji sumira pristup BIG-a arhitekturi, Ingels navodi: Nad poljem arhitekture su historijski dominirale dvije suprotne krajnosti. Jedna na strani avant-garde, gdje je puno suludih ideja. Polazeći od filozofije, misticizma ili fascinacije formalnog potencijala kompjuterskih vizuelizacija, arhitekti su često odvojeni od realnosti, da ne mogu postati nešto više od ekscentričnih znatiželja. Na drugoj su strani dobro organizovani korporativni konsultanti koji grade predvidljive i dosadne kutije visokih standarda. Arhitektura je, izgleda, usađena između dva jednaka neplodna fronta: ili naivno utopijska ili zapanjujuće pragmatična. Ili u malom, ali veoma plodnom preklapanju između dva pomenuta. Pragmatična utopijska arhitektura prati kreacije socijalnih, ekonomskih, i okolišno savršenih mjesta kao praktični objektiv.

U praksi, ovaj se pristoj manifestira striktno šemskim pristupom generisanja arhitektonske forme, koja se posuđuje od bivšeg mentora Rem Koolhaas-a, iako je to više razvijena i sistematička inkarnacija takvog pristupa. Bez obzira da li postracionalni ili generativni BIG-ovi dijagrami projektiraju stav inevitabilnosti, sugerišući da je krajna forma neophodan rezultat. Ovaj pristup generisanja arhitekture je odličan dodatak Ingelovim, veoma razvijenim, moćima prezentacije, ubjeđenja, i samopromocije koji su privukli i gnjev i ljutnju velike arhitektonske profesije. Nesumnjivo, svi ovi faktori igraju ulogu u uspješnosti Ingelsa i BIG-a.

Ingels je uključen u brojna takmičenja dizajna, a neki od njegovih izgrađenih projekata uključluju Danski Paviljon, VH Houses, Danski Nacionalni Pomorski Muzej, Mountain Dwellings, i mnoge druge.  Njegov arhitektonski debi u Sjevernoj Americi bio je VIA 57 West, zgrada u 57. ulici na Manhattanu uz West Side Autocestu. Završena 2016. godine, čak i kada je zgrada bila u izgradnji, prikupila je dosta pažnje što je znatno povećalo reputaciju BIG-a u SAD-u. To je dovelo firmu do izbora za dizajnera tornja dva Svjetska Tržna Centra 2015. godine (iako njegova budućnost ostaje neizvjesna).

2018. godina je bila značajna godina za danskog dizajnera. U maju je proglašen za glavnog arhiktektu u WeWork, na čijoj poziciji će još više proširiti svoj utjecaj. Pored toga, u 2016. godini Serpentine Paviljon prebačen je u Toronto, gdje će ostati do novembra (kad će trajno biti prebačen u Vankuver).

Smatramo da je Bjarke Ingels jedan od najinspirativnijih arhitekata današnjice. Ingels se nikada nije odmiče od svoje filozofije „Yes is MORE“ (DA JE VIŠE). Uočljiv entuzijazam za potencijal arhitekture i dizajna izdvaja ga od njegovih uspješnih kolega. I upravo mu je taj golemi stav omogućio da prebrodi neke značajne granice s kojima se danas suočavaju mnogi mladi arhitekti. Impresivan portfolij i izgrađeni i nadolazeć iprojekati pokazuje da njegov pristup dizajnu, iako se ponekad kritizira, duboko utječe na društveno okruženje arhitekture.

m-Kvadrat

print